Sunday, September 04, 2005

水晶

應該是從一位朋友的生日禮物而開始認識水晶。自己也買過兩三條水晶項鍊送給朋友。那時對水晶也沒有特別喜好,對它的印象就僅此于漫畫書上的超現實能量而已。

老實說是真的有點迷上水晶了,現在我的左手也戴着兩條水晶手鍊。當然我戴水晶也只是純粹因為戴上去是蠻好看的,我并沒有太迷信它的神秘能量。我倒是蠻喜歡每天去觀察它的細微變化,認識水晶的人都知道水晶其實會因為不同的人而有不同的變化。這些變化是可以用肉眼就看出來的。

但偏偏我的小小喜好有時也惹來麻煩,有些不相信水晶的人會很不尊重地批評你的水晶是無聊的信仰,還不客氣地說要我去拜拜石頭。如果你是帶着欣賞的心,那讓你摸摸我的水晶也無所謂。至少要攻擊我也不是走這種旁門左道吧!太沒禮貌了…

不管是因為相信它的神秘力量也好,或純粹愛漂亮時尚也好……我已經習慣戴着水晶去做每件事,仿佛覺得就有什麼在陪伴我。總之,我戴水晶是沒有什麼特別講究,就只是戴兩條手鍊在手上而已。

5 Comments:

At 4/9/05 10:20 AM, Blogger Bibilui said...

I personally like to look at the cyrstal..they are really colorful and nice looking..and well known for their powerful element..i think it works althought the one i am wearing now is a gem stone.. need to apologize again for not wearing the crystal pendant that u and the other gave to me..i sort of can't take off my gem stone pendant .. but yeah maybe someday i could wear it and let u all see see my beauty .. hahaha .. ok i'm just CHOT.. but anyway still thank you and you dont have to bother about people that critise crystals .. everybody should have their own opinion and its seriously none the matter .. :)

 
At 4/9/05 5:55 PM, Blogger Crayn Tay said...

hi Bi,welcome here. ya lo i sumtime try best to bother those critise ...so now really less ppl critic my crystal. coz i know how to avoid "war"

aiyo no need say sorry for the crystal jus thts the gift for u . wat u wan to do on it. actually we cant say a word jus im really hope u wear 2 necklane on the same time. hahah

 
At 16/10/05 6:37 PM, Anonymous Anonymous said...

hehe..i oso got wear crystal..got in necklace n in hand..

in hand 1 is in purple colour..necklace is in blue colour...

purple is represent "zhi hui"...n blue colour,the gal said is 2 "jian ya"...maybe i really stress...i like it very much..

 
At 17/10/05 10:28 AM, Blogger Crayn Tay said...

min yen> u know...when the 1st time i wear teh purple crystal . my frens asked me.."u very stupid meh?? need crystal to help u?"..so funny..but actually crystal so beautiful..and.,, tellu secretly. i m really think my crystal hv such power one....hahah

 
At 7/5/08 2:16 PM, Blogger Niki 的空间 said...

我曾经是多么喜欢水晶,认为它有一种我们人类无法理解的“磁场”一种力量。所以,我到哪里我都会戴上它,希望它可以在我需要时给我力量。你相信吗?你会问真的吗?但,有句话说:临信其有,莫信其无。{我应没写错吧?}只要你想信,它就会出现。

 

Post a Comment

<< Home