Thursday, December 15, 2005

太陽花墳墓

我站在这里,一座种满一株株属于灿烂的太阳花花园里。

我站在这里,不是因为欣赏这些绚灿的太阳花。

我站在这里,站在一株已经枯萎的太阳花面前。

我愣着,也无法反应过来。

一株种了几年的太阳花,几分钟前还好好地朝向阳光充满神气。突然之间笑容都消失掉。

这在我面前原本茁壮的太阳花瞬间枯萎了。

来不及治疗,来不及挽留,来不及……

已经枯萎了……

接下来几天,我从来没离开过这里。就站在这里,凝视着它。枯萎的它……

或许很傻,或许无法接受,我只是想确定。

或许还有一点希望,或许会有奇迹,它会复活……

不了解自己的心情,是不在乎还是已经不懂悲伤?

还是没感觉或是我还不愿面对事实。

会不会很残忍?既然已经枯萎,何不让它安息入土?

会不会太残忍?多年真心付出,就落得这样的下场。

是不是该走开?走在花园外的世界寻找仙丹灵药。

是不是该走开?走到一个宁静角落偷望奇迹发生。

我看镜子,担心是不是留下一道伤疤。

我问乌云,雨水是不是能让灿烂复活。

一直问着,没有答案。

只是问号,落得满地……

6 Comments:

At 16/12/05 10:21 AM, Blogger 卡門 said...

落花不是無情物,化作春泥更護花。

 
At 16/12/05 6:50 PM, Blogger Bibilui said...

it's a nice one from you again.. but why would u choose sunflower as the metaphor instead of other flowers?

 
At 17/12/05 4:23 AM, Blogger Crayn Tay said...

mosquito> agree with u...not a very bad thing.. jus try to let go n set free from life... who know it also a good experience...

bi> why choosing sunflower.....coz sunfloer can represent as something very beautiful la...rite? other flowers cant exacty represent these as other flowers done...jus my own opinion la..

 
At 17/12/05 6:29 AM, Blogger Bibilui said...

hmmm.. yeah sunflower is beautiful and i think it stem make it famous because it could grow huge and tall.. maybe you would want to say sunflower is special so that's why you choose it right..

 
At 19/12/05 4:52 AM, Blogger Crayn Tay said...

ya...and then most important sun flower can present many things... not like rose...jus can represent as "love"....

 
At 19/12/05 5:38 AM, Blogger Bibilui said...

i just snap a sunflower pic at ml house.. do u want it?

 

Post a Comment

<< Home