Saturday, October 15, 2005

為 甚 麼 ?

聽到你離開的消息,我很震驚。我幾乎崩潰,也無法接受。為甚麼?

不是要一起經營主題餐館嗎?不是永遠的朋友嗎?為甚麼?

為何不再聯絡我?是不是他會不開心?為甚麼?

我一直問為甚麼,沒有人能夠解答。當初也沒有人敢把你的消息告訴我。

我想問他為甚麼,每個人都阻止我。因為我也知道那是愚笨的,我也得不到任何答案。

為甚麼?在夢裡,我問為甚麼?你笑笑,不回答。轉過身就墬落了……

來不及抓住你,就算抓住了又怎樣?你已經不見了。

我怪你無知,為甚麼不能夠理智一點?難道你擁有他就已經擁有全世界?

我怪我自己,為甚麼沒有關心你?雖然知道自從他的出現,我已經被遺忘。

其實我一直等着,等着你們的結婚喜帖。至少我有理由走到你面前,祝福你。

其實我一直等着,等着你的簡訊約我到那間奶茶泡沫館,分享你的感情日記。

為甚麼我只會等待?等待又得到甚麼?等待其實就是失去……

我不應該那麼小氣,只會說你重色輕友。而我,也只會埋怨。為甚麼?

對不起……

因為從來不曾為你解憂,只有一直給你壓力。為甚麼我要那麼強人所難?

為甚麼?你的愛情,為甚麼我不給于祝福?

為甚麼?我們友情,為甚麼不能成為你的避風港?

為甚麼?

對不起……

5 Comments:

At 16/10/05 7:52 AM, Blogger Bibilui said...

It seems that you already aware for what's going on but still tend to blame your self for being a wimp.. it's not a matter to blame yourself or others.. it's faith.. if this is a true story and you are not being appreciate or notice then it's not worthy for you to question WHY anymore.. :)

 
At 16/10/05 8:42 AM, Blogger Crayn Tay said...

people always ask themselves "WHY?" after they realise something..they will very regret lo...appreciate eerything lah...

 
At 16/10/05 6:02 PM, Anonymous Anonymous said...

actually when i finish reading this, i just felt that u r better than me, at least u know the person who u like..u can accompany her when she was in whatever condition....n so so..

 
At 16/10/05 6:04 PM, Anonymous Anonymous said...

actually when i finish reading this, i just felt that u r better than me, at least u know the person who u like..u can accompany her when she was in whatever condition....n so so..

 
At 17/10/05 9:53 AM, Blogger Crayn Tay said...

<"我 累 了" > & <"為 甚 麼 ?" > are actually story that related and divided with part one with title <"我 累 了" >and part two with title <"為 甚 麼 ?" >

min yen> the main charcter in this story was so surprised with his(?) fren was suicide. jus liek many frens around us, we should care abt them n try to help them to overcome the problem they faced.

 

Post a Comment

<< Home