Tuesday, September 13, 2005

水晶 ---- 他送我的禮物






虎眼石 (又称:虎睛石貓眼石,硅化石棉的一種),颜色从带褐黄、褐色、红、蓝、红色,透明到半透明。结构上,这是有趣的矿物,因为它是一个真的青石棉假象,也就是说,定向的矿物纤维青石棉完全被石英体所替代,但没有打乱原来的纤维形态。

虎眼石因琢磨成弧面型宝石后,具有猫眼效应而得名广义的虎眼石包括:黄虎眼、红虎眼、蓝虎眼、灰虎眼。狭义的虎眼石只包括黄虎眼、红虎眼,而把蓝虎眼、灰虎眼又归为鹰眼石。鹰眼石是在形成过程中原来的青石棉没有被石英代替(硅化不彻底),而保持了原来青石棉的灰蓝色。4种虎眼石中灰虎眼价格最高,其次分别是蓝虎眼、红虎眼,黄虎眼价格最低廉。

藍虎眼 是可以激發勇氣保持頭腦靈活思維清晰增加個人信心,使人具有勇敢及做事不易放棄,能夠貫徹始終堅守個人原則

藍虎眼俱藍色色光對應喉輪,可改善感冒、哮喘與支氣管炎的病患;如果是近乎黑色者,可助身體排出負性能量。藍虎眼適合氣虛、體弱多病、或剛病癒的人士配戴,加強關節與骨骼、補益骨髓作用,可增強肉體生命力及及新陳代謝。



這是一份既特別又沒有驚喜的禮物,特別是因為藍虎眼雖然是沒什麼知名度的水晶,但它也是個特別品種的虎眼石。只是這份禮物還沒送到我手上時,我就已經知道我會有這份“大禮“,請問談何驚喜呢?沒有驚喜……但我還是感到受寵若驚,畢竟這還是上百塊的大禮。收到禮物時還真的不好意思。

其實我們是認識不久的君子之交,我連對他的了解都不深更別說是一起經歷風雨,同甘共苦。而且認識這位朋友的初時,他還看我不順眼的。哈…說也奇怪就在一天之間,從陌生人變成了朋友。

他是個開朗活潑,敢愛敢恨,感情豐富,天真直率的人所以在他身邊會有兩種人。一是討厭他的率直,受不了他高低起伏,陰晴不定的情緒;一是喜歡他的坦誠,不做作且熱情的個性讓人能夠很舒服自然地與他相處。我倒是很欣賞他不虛偽不戴面具的待人處事。

認識他是緣份也是天意,雖然我們之間有太長的分離去等待很短的相聚。但我會期待未來的相遇因為有這藍虎眼陪我一起等待。



不要哭,我會一直在這陪你,今夜的星星很美麗;
許個願,流星這時劃過天空,不要哭,不要再哭;
要微笑,分離后還會相聚;
我的祝福送给你,
要相信,我會一直在這陪你……我會永遠陪你。

5 Comments:

At 13/9/05 4:56 PM, Blogger Bibilui said...

so that a gift from your friend? i bet he/she must be so thankful to have you as friend so u 'an xin' keep the gift bah ... the crystal look like black color at the 1st sign but then only turn green .. i think it more suitable to wear on a guy wrist? :)

 
At 14/9/05 8:50 AM, Blogger Crayn Tay said...

m..i din mention who gave me ?i thought u know de .cos he/she someone u know de...actually when 1st sight im still think it "jus ok" but after tht look clearly it looks nice.

then another pls "an xin" also to receive ppl gift coz u also tht good so tht ppl will gave u tht gift haha...take care..i din mean anything ~~~ la~la~la

 
At 15/9/05 5:47 PM, Blogger Bibilui said...

u really didn't mean anything? ceh .. i know lar ... so are u wearing the braclet now? why dont u take a shot where the braclet on ur wrist? .. it'll look more sexy .. hahaha

 
At 15/9/05 9:58 PM, Anonymous Anonymous said...

hmmm....tis topic so nice,i like it!!
i also hav a pink crystal tat given by some1 ,hee..hee b4 also enemy la.
^haha^ actually,when i 1st sight, i think i more prefer jie wei d blue tiger eye....coz i like special ma!! but now i like my pink pink crystal n alwaz wear every day n nite....now look's more clear may b it know i love it gua!!! i know who choose n who buy leh...anyway,thx 4 tis information very nice to meet u wor...thx 4 ur pink pink ~shi~dun tell other aar>>

 
At 16/9/05 12:32 AM, Blogger Crayn Tay said...

thank annymous ..thanks for left msg here actually i also no hv feeling with my blue tiger eye..but dunno why i wear everyday lo..haha u take care.. my tiger eye always be in my heart..~~~

 

Post a Comment

<< Home