Saturday, October 08, 2005

小 丑 要 快 樂 ! !

小丑:

我對說小丑的話,我有必要再澄清一番,為的是不想讓樂天使為難。

小丑在朋友之中的角色,看得出是十分重要的。我覺得好聽就叫作“開心果”,難聽的就如小丑自己說的是“小丑”。這是個人觀點問題,站在不同位子,感想、看法都不同。

不管是開心果或是小丑,同樣的是可以讓人家開開心心的。小丑,如果你認為你累了,不想再當小丑,你大可以不當啊!我是很同情這樣的角色。我很想跟小丑說,我在我的生活裡,也同樣是個小丑的角色,我與小丑的不同在於我從來不把自己當是小丑,因為我是個上天派來人間的開心果。小丑是戴面具的,更是悲哀的角色。

我們何不讓小丑他明白,他其實可以選擇。其實你可以認真地作自己,沒有人會逼你當小丑的。我相信你的真朋友也不想在他們身邊的這個人是小丑罷了。說是環境所逼,又或是自己的使命唆使,自己有上天派給你的任務,要讓四周開開心心,那如果是身不由己的話,結果你還是很累,根本無法承擔上天給你的職務,為何不放下呢?有必要讓自己那麼辛苦嗎?那是多可悲啊!累歸累,淚流淚,我覺得小丑不應該這樣不健康,不理智的方式來回應他的朋友。甚至把心門鎖上,封閉自己。這又何必呢?如果可以的話,何不真心地告訴他們,告訴他們小丑你的疲累。

沒有人能夠真正了解你的,就連你的家人、愛人、老公、老婆,他們都不可能一百巴仙了解你。說透了,他們都不是你小丑肚裡的蛔虫。不是?你不說又有誰懂你。 但我覺得小丑至少作好你自己,問心無愧就好。對于你的朋友,至少你也要直接表達啊。不說又何來了解呢?

小丑,如果你已經作好你的本份,那問題還存在的話,問題根本不出在你身上。

我不了解小丑的朋友,可能他的朋友真的不把他當是朋友,而只是把他當是小丑。那我的結論是一,他可以和那班朋友絕交;二,他的朋友真的很爛!!

那如果他的朋友真的把他當是朋友又另當別論。他可以很直接的說他不要那麼累,他不要再當小丑了。我相信他的朋友會了解,除非他也不是真心和這班朋友來往,那他可以不必解釋甚麼的。那我的疑問是,在他身邊的朋友都是他的真朋友嗎?

是真朋友,難求。是酒肉朋友,那更不必在乎。不是?小丑,這裡還有很多關心你的朋友。至少我肯定的是,樂天使是其中一個更是那麼肯定的一位。

對不?樂天使,我很欣賞妳的脾氣,因為妳可以很直接把心中話說出來。那是我該向妳學習的。

是真朋友,一定會接受任何一面的你。是真朋友,一定會喜歡更真實的你。是真朋友,更應該把心交出來讓他們了解你。了解總也需要時間吧?你不給他們機會了解你,是不會改變他們對你的誤解,更是讓自己背負了莫須有之罪。也可以說是,自己是抹殺了自己說話的兇手。

如果你問我,我如何對待我朋友,至少我都可以把我最壞、最傻、最討人厭、最囉嗦、最真的一面讓他們知道。只因為我決定和我的朋友渡過一輩子。

我希望我的一番解釋,並可以表達我對小丑善意的關懷和勸告。小丑,你要答應樂天使找回你的快樂,更要找回你自己。好嗎?

順祝:小丑永遠快樂!!!

6 Comments:

At 8/10/05 6:21 AM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 8/10/05 6:29 PM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 16/10/05 7:24 AM, Blogger Bibilui said...

Its true that clown is actually a 'Kai Xin Guo' i mean to call it in a better way.. but lets analize it.. ruo yi ge ren bei jiao zuo clown ta ke neng hui jue de zhi zi hen jia.. wo he ni dou bu shi clown.. wo xiang wo men shi kai sin guo.. yin wei wo men dou bu shi jia jia yao rang ren kai xin.. gao qi fen.. either you or myself wanted bie ren feel good.. this makes me feel some other people are so selfish.. clown is a better person cmopare to those who just wanted to be their self all the time.. isn't it?

 
At 16/10/05 6:14 PM, Anonymous Anonymous said...

erm..actually..what i want 2 say is..

sometimes got somethings is u nv wan others 2 know..included ur family..friends...wat u need is time..

hv u even feel dat sometimes u feel dat other ppl will not accept or understand ur feeling, there is no reason, is just bcoz they nv face 2 dis type of problems..o maybe is bcoz they r 2 "xing fu le"...dat is my feeling..

yes..is true dat u hv 2 say it out then ur frends o other ppl will understand more bout u...but, everybody will got some secrets, erm..maybe not secret,just sumthg dun wan others 2 know...

 
At 17/10/05 10:11 AM, Blogger Crayn Tay said...

bi> u an dme actually hv the similar character in life.. we also very noisy and active in a group..rite? sometime we will "feng ci" ourselves as clown..but isnt it means we are negative thinking?? no..rite..?

actually in the begining of life.. ppl will always lost their direction in life..for example.. some singers ppl say she sing like faye wong or A mei.. the singers will lost their direction in singing..coz they wan to find back their style but not keep following ppl style...

zsame with ourselves..in study we learn hwo ppl study. we observe..and then we can analise and modify to become our own style..

in simple words, clown can be the thigns tht alwasy following ppl steps and no hv their own style..
kai xin guo le..hv their own style and they doing themselves all the time....agree??

 
At 17/10/05 10:19 AM, Blogger Crayn Tay said...

min yen> ya. sometimes i also meet some ppl who does not understand our feeling...(this not abt agree or not agree, it more abt udnerstanding) but thts need to depends whether they willing to feel ur strategy or not?? like some parents aalways will scold their children coz don liek to study, this mean the parents not understand theri children

but some parents will hv a talk with the children . hope their children understand their parents feeling and will listen to their children as feedback..ok in this case, although parents doesnt go through all their children gone through but they willing to understand, willing to listen... issit help? ya..it helps a lot in communication.

then abt teh sercet u don wan to tell ppl.. tht is ur choice.. u hv ur right not to tell ppl abt ur sercet ..it nothign wrong abt it..but in another way...u cannot say ppl don understand u..coz u never let ppl to understand your situation..ok after u tell them. if them still not understand with it..don cares abt them..coz min yen u need to belief tht ..there must someone in the world will belief and understand u...

trust wat the god will arrange for u..

 

Post a Comment

<< Home