Thursday, April 20, 2006

理由

什么时候开始?我怎么没有注意到。

一个单纯的叙旧,一个朋友的约会,还需要什么理由?还需要什么申请?

“有谁?”“只有我们两个人?”“去哪里?”“出去干什么?”

像质问犯人一样,每一个问题都在打分数。我的心里真的很难受,为什么不能够爽快一点吗?到底是怎么一回事?

“我不出去了!”“我很累!”“我不想出去!”“下雨天还是呆在家里比较好!”

之前不断地泼冷水已经让我感到无力,现在的回答更让我百般不解。有时候真的不明白为什么只是单纯的朋友约会会是那么地勉强。寄了简讯给你,你不回。打电话给你却是如此的对待。一次又一次,一天又一天,到底什么时候我才能够见到你?

约你出来需要理由,想要见你需要理由,打电话给你需要理由,两人独处需要理由,关心你需要理由……难道两个人做朋友也需要理由吗?

不回简讯没有理由,回避我没有理由,不得空没有理由,冷漠没有理由……判了我死刑也没有理由。

那你可以给我一个解释,我到底做错什么。

28 Comments:

At 20/4/06 3:07 PM, Anonymous Anonymous said...

如果是相交多年的同性朋友﹐這其中必有所誤會。可以問個明白。

如果是異性﹐那是不想被誤會。問個明白有時很傷人。

如果是認識不久的朋友﹐那是不投言也不投緣。那就省時間敷衍。

 
At 20/4/06 3:13 PM, Blogger Crayn Tay said...

如果是不重要的朋友,我们真的不需要去理会的。

我觉得,主角的朋友应该在短期内都不会把真想说出来的。

真的很可怜,无端端就这样被判了死刑。我觉得,应该会有好会的一天。

希望主角不会灰心。。。

 
At 20/4/06 6:18 PM, Blogger 卡門 said...

对啊,有些东西不需要理由的,尤其是和朋友去喝茶这些事。要是有人跟我要理由,干脆不要去算了。
其实我也是蛮排斥有些人总认为出去喝茶就一定要去载他们那种惯例。如果没去载他们,大家就不去。一次半次或轮流载,我还能接受。要是每次都叫我,而且他们又不是没车,我就会很气,不过还是载他们出去。

 
At 21/4/06 1:36 PM, Anonymous Anonymous said...

我也很討厭那種愛利用“朋友”的人。

自己的車比你還豪華﹐住的比你遠﹐也想要你載她。

還有﹐叫多多來吃﹐然後都等你付錢。她不是沒錢(這還可以接受)﹐年年都遠途旅行呢。

一次笨兩次精﹐我後來自己先叫自己先吃自己先付自己的。

朋友﹖這種朋友不要也罷﹐我情願請那些乞丐吃。

有時想想﹐我似乎很壞。但﹐我氣很順﹐我甘願。

 
At 21/4/06 3:51 PM, Blogger 金田一 said...

朋友是一辈子的事,
谁是,谁非,心里面晓得!

计较,真的有这个必要?
一个人的快乐,
不是因为她拥有的多,
而是他计较的少!

有时候用一些美丽的谎言,
有些时候来一些善意的谎言!

到最后还是一个最真心的祝福,
自己流泪,惭愧望着天花直到天亮。

朋友,祝福你能看开一点,
得不到的不一定痛苦,
学习珍惜才能永久的感动。

:)
www.m-xanadu.com

 
At 22/4/06 1:27 AM, Blogger Unknown said...

hey dont steal my drawing board la..it is using my account, so if you steal it, both of us also cant use it la... go and make yourself an account la

 
At 22/4/06 1:45 AM, Blogger Crayn Tay said...

hello jason~ so sorry im really dunno de..okok . i promise u .. i delete it..ok..? don angry la....

 
At 22/4/06 2:52 AM, Blogger Crayn Tay said...

其实我觉得两位当时人真的要看开点。

故事的主角也是时候学习看开的。可是我觉得他已经在这里作出最大的让步了,虽然他还是不开心地说出他的故事。

但他就是还念在"朋友“份上才没有把事情拿来吵。

唉~就退让一步吧~可能过后了就会有好转的。总之总之,这个时候是没有必要把事情搞僵的。

 
At 22/4/06 2:58 AM, Blogger Crayn Tay said...

对了,忘了说。

我是觉得主角的朋友应该也看开点。试者把真正发生的事情让主角知道。

对于mosquito和一尾鱼说的那些人,我也是觉得还是少接近为妙。

做朋友就讲心的。

 
At 22/4/06 5:20 PM, Anonymous Anonymous said...

所以﹐有時很遺憾﹐我朋友用手指頭就數得清﹐但我可以很驕傲的說﹐他們全是“好”的。

我不隨便把認識的人稱為朋友﹐如果我說是朋友﹐就是朋友﹐不是酒肉朋友。

如果你真要幫忙﹐我無可推辭﹐但我就是不喜歡被利用的感覺。

這還是不好﹐沒多多結善緣呀。怎辦﹖

佛陀就算知道來者不善﹐還是那麼仁慈﹐希望對方會有解悟的一天。這胸襟真不是凡人能做到的。

 
At 22/4/06 8:45 PM, Anonymous Anonymous said...

yeah,i agree with what crayn say ...im really tire of our relationship dy..we long time meet one time,u busy ur basketball training and study...then when we meet u only will do the thing that i dislike...u not caring bout me more compare with when u chase me...then u din contact me,i calling u...u nth to say..js only me say..so bore..he reli unmature..talking n thinking got big distance wif me...should i continue to love u or give up ?im tire liao...

 
At 23/4/06 12:30 AM, Blogger Crayn Tay said...

有时爱情过了甜蜜期,是很需要用更多心机去经营的。两个人的时间表是需要时间去调整的。

他或许不懂关心,你就试着去引导他,你要的是怎样的关怀方式。

 
At 23/4/06 9:24 AM, Anonymous Anonymous said...

erm..how to say?his attitute is different wif other guy..ppl caring him,call him,he say this very `fan"..so i try myself dont depentant to him...just wait him call me,or msg me!!is it this all is dating?last time called him that i said want go to funfair then his sister beside him that say loudly to me that his brother no money accomp me go..not him personal to talk wif me is his sister!!that is enough oledi..i try to `ti liang"him liao...but when b4 he talk he nvr think that his sentence or word will make ppl hurt or not one!!thinking?i start not so know want he think bout..what he also keep in his heart not sharing wif me!!how i know wat he think bout ler?i also blur that should i continue this relationship?

 
At 23/4/06 12:14 PM, Blogger Crayn Tay said...

miss tomato...我觉得你已经很清楚这不是你要的爱情。

再说,不管怎么忙,身为男生都不可以对女生呼呼呵呵的。

我只能为你站在最乐观的角度想,他如果还爱着你,那为什么会有这样的表现?或许他最近有很多事情困扰着他吧?给他一点时间吧~

但是我还是十分现实地告诉你,一个不会珍惜你的男人,就算他多么爱你,他都是不会珍惜你的。他可能还会一直伤害你,让你伤心流泪。值得吗?

我不会叫你选什么,而是希望你自己会要选什么。

 
At 23/4/06 1:32 PM, Anonymous Anonymous said...

ya,but i scare that when i say the break up this word to him,he very hurt!!sometime he treat me quite good but sometime not good!1we nvr argue one...maybe we seldom meet!!i should think it clearly b4 i say that with him...if he still like that treat me..i know what should i to do dy...im tire...cause i wan my bf is know more bout me care me not like him...aisk...

 
At 23/4/06 5:39 PM, Anonymous Anonymous said...

MATO﹐如果要確定他是不是那麼喜歡你﹐找個年長第三者一起觀察他就可以了。不過﹐依我看﹐事實是很傷人的。

妳會不快樂﹐心中早必有譜了。

 
At 23/4/06 11:32 PM, Blogger Crayn Tay said...

tomato,你自己在想想吧~累了就休息一下。清下脑筋,再作打算。

 
At 24/4/06 1:17 AM, Anonymous Anonymous said...

Is not the matter about being calcualtive or not... You concerned because you care, but the message is simple, it simply means you are not important (anymore) in your friend's heart, or your position has now slipped. The aftermath - all sort of excuses to avoid your interaction (just as what you have described). Reality is always cruel but we as a human being have no choice but to accept the fact. The only think you can do and you must do is 'forgive and perhaps forget'.
To me, I personlly think that it is rather impolite to ignore a friend's communication. However by doing this, the someone has also chosen to ignore his/her own personality, which is rather a shame. Whatever beyond your control is beyond your control, nothing much you can do about it. Life is simple - have fun, be happy.

 
At 24/4/06 10:54 AM, Blogger 金田一 said...

今天的夜空星星很多,海浪的声音真的很好听,缓缓的海风吹着我的脸霞。这个夜里好清静。

咦?怎么了?番茄哭了,脸上的泪痕早已给海风吹干,你一定很伤心,你一定很累了。连站起来的力气都没了。

你看,遥远的星星,又亮起来了,还有流星。这个世界很美不是吗?下次我,邦,鱼带你到太空去,从高高的看着这个美丽的地球。

要在这美丽的地球上,唯一的条件便是:“快乐!”

 
At 24/4/06 11:09 AM, Blogger Unknown said...

以女人的心态来看,很简单的道理,那就是女主角对男主角没有什么兴趣。

没有心思间一个人的时候,就算是住在隔壁,也会有几千个理由回拒的。

相反的,如果真的对一个人有心的话,就算住的再远,还是刮大风,下大雨,也会变个理由去见那个人的。

“我到底做错什么”

你没有做错,只是 “襄王有心,神女无意”。

 
At 24/4/06 1:12 PM, Anonymous Anonymous said...

我不知道原金田也很詩意噢。

早上才聽到一首以前很喜歡的歌(忘了什麼歌名﹕“明天一個人的我依然會微笑。。。
要傷心就狠狠的哭它一兩場好了﹐跌倒就自己爬起來﹐告訴自己跌倒又算什麼呢﹖

問一問這邊的男生就知道﹐如果他真那麼喜歡你還要等你採取行動嗎﹖

 
At 24/4/06 7:06 PM, Blogger dandan...™ said...

你怎么听起来好像很..很..很...无奈..
我想, 是你喜欢的女孩吧?

 
At 24/4/06 8:58 PM, Anonymous Anonymous said...

thanks to everyone here!!yeah like the girl say me,maybe i really no feel with that guy dy so i reject!!also thznks the other guy ,be happy....

 
At 25/4/06 9:19 AM, Blogger Crayn Tay said...

jt> thanks for being here, ths was 1st time u left comment here, i wont ignore communication btween frens.. coz communication is the key mah..~~

金田一〉谢谢你也会带着我们一起去太空。只要你负责带我去你家乡已有就可以了~

阿恺〉欢迎你过来~有时候,感情无对错的~

一尾鱼〉那首歌是“明天的我依然会微笑~",我也很喜欢听这首歌。对啊~如果是真的喜欢,我扑都会扑着去~(几不要脸~)

dandan〉欢迎你~你说出了故事主角的心声了~

tomato> jus be happy n always welcome u to come here... also visitng my Utopia FM...the link was in my blogs... thanks.. be happy ..hope to hear from u very soon again..

 
At 25/4/06 6:40 PM, Anonymous Anonymous said...

exam coming soon..need clean up the feeling concentrate to prepare it!!!1st i need settle the thing that i said b4 later on preparing for exam..i think single life is better for me now,no need so crazy to think this and that,in addition,my parent not allow me date while studying..this also my pressure facing them..Thankz all of you u give me the idea,especially thanks the gal who name ah kai is it?i dont know how to read ur name but thanks to u ya.,.,also thanks the other guys here...take care ya....

 
At 26/4/06 1:28 AM, Blogger Crayn Tay said...

tomato> if u free..do also visit their blog...

wish u good luck in your exam

 
At 28/4/06 3:07 PM, Anonymous Anonymous said...

their blog?how to join in ya?same website with you ?or what?..thanks ur wishes...hope im really good luck to finish my exam la...

 
At 28/4/06 8:23 PM, Blogger Crayn Tay said...

tomato> wish u all the best... i knwo sometimes we really cannot chatting.. but i do wish u will happy again.

 

Post a Comment

<< Home